SUDUT RENUNGAN

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Pembanteras Mahluk Halus. on Fri Nov 20, 2009 9:37 am

Saudara Tagey... Saudara tidak boleh mengeluarkan kenyataan yg muke kita semua di penuhi chaya keinsafan.. walhal ketika itu muke kami bercahaya kerana di suluh Jabatan Pencegah Maksiat... Tapi kini kami sudah betul2 insaf... kami tidak mahu mengulangi n mengenang kembali detik2 hitam itu..

Alhamdulillah Haji... tambahan sy ade dengar berita yg mana kapal terbang agak susah hendak berlepas ketika Saudara Haji menaiki kapal terbang itu...

Tp alhamdulillah saudara Haji selamat sampai dan balik walaupun sy dengar kapal terbang itu agak senget sebelah... dan tayarnye pancit ketika cube mendarat....
avatar
Pembanteras Mahluk Halus.

Posts : 306
Join date : 2009-11-11
Age : 33
Location : Opis la... mane lg...
Humor : Ako benci mahluk halus!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Fri Nov 20, 2009 9:44 am

Saudara insaf, jgn bekata begitu kepada tuan haji....sesungguhnya beliau sudah menunaikan tanggungjawab beliau dengan menaiki kapal terbang tersebut....jika beliau naik kapal...nescaya akan karam kapal tersebut...lalu terjadi la peristiwa 'u jump, i jump'.....akan wujud filem pirates of caribbean : Haji Bear Chest....
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Pembanteras Mahluk Halus. on Fri Nov 20, 2009 9:47 am

Bukan begitu Saudara Alim... sy cume mahu menjadikan ceritanya iktibar kepada sahabat2 kita... yg mana... menjaga kesihatn dan mendapatkan berat badan yg ideal adalah satu perkara yg baik sekali... sbg contoh, perbuatan Tuan Haji itu membahayakan nyawa jemaah haji yg lain...

Alhamdulillah la... jika karam kapl tersebut... nescaya kering air laut di kawasan itu...
avatar
Pembanteras Mahluk Halus.

Posts : 306
Join date : 2009-11-11
Age : 33
Location : Opis la... mane lg...
Humor : Ako benci mahluk halus!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Kirana Bella Jolie on Fri Nov 20, 2009 9:52 am

mengarut nombor satu!!!!! Embarassed
avatar
Kirana Bella Jolie

Posts : 103
Join date : 2009-11-10
Age : 31
Location : Cyberjaya
Humor : berbagai-bagai...!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Fri Nov 20, 2009 9:55 am

cik kirana yang mempunyai nama seperti rakan saya separa gadis, jgn bertutur sedemikian rupa....kita mesti think the positif way for something....nescaya akan hidup bahagia......saudara D pula jika air laut kering kita akan hidup dlam kedahagaan...haus haus haus...
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Pembanteras Mahluk Halus. on Fri Nov 20, 2009 9:58 am

Yer Saudara Alim... sy bersetuju... Saudari Kirana, pergi ambil wudhu utk menyejukkan minda anda..

Ya.... amat haus!!!
avatar
Pembanteras Mahluk Halus.

Posts : 306
Join date : 2009-11-11
Age : 33
Location : Opis la... mane lg...
Humor : Ako benci mahluk halus!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by MizzHyukJae~sshi on Fri Nov 20, 2009 10:05 am

saudara alim, saudara insaf... saudara berdua amat haus kerana panas sebab dosa2 yg lalu.. jadi kembalilah ke jalan benar.. jgn pandang belakang...
avatar
MizzHyukJae~sshi

Posts : 103
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : cyberjaya
Humor : Eunhyuk is my boyfriend!!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Fri Nov 20, 2009 10:09 am

saudari mizz, sesungguhnya kami blum jumpa JALAN BENAR itu...apa yang kami jumpa hanya JALAN USAHAWAN DAN JALAN TEKNORAT....harap saudari sudi tunjukkan.....sesungguhnya kami di dalam golongan yang menyesal....
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Pembanteras Mahluk Halus. on Fri Nov 20, 2009 10:11 am

Saudari Sshi... sperti yg say nasihatkan td...

Bukan bidang kuasa atau tugas Saudari Sshi utk mengira atau mengkategorikan dosa kami... Cukuplah Allah s.w.t telah tugaskan Raqib dan Atib...

Tiada kerja kosg di dalam bidang ini jiga Saudari Sshi nk apply... apllylah keje kosg di Job street...
avatar
Pembanteras Mahluk Halus.

Posts : 306
Join date : 2009-11-11
Age : 33
Location : Opis la... mane lg...
Humor : Ako benci mahluk halus!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by MizzHyukJae~sshi on Fri Nov 20, 2009 10:20 am

Kepada Saudara Alim..
Sesungguhnya Jalan Benar itu ada di hadapan mata.. mungkin mata saudara kabur ataupun rabun warna.. jadi saudara tidak perasan kewujudan Jalan Benar itu..

Kepada Saudara Insaf..
Saya tidak mengkategorikan dosa siapa2.. sesungguhnya saya insan lemah yg juga banyak dosa.. jadi saya takkan apply apa2 kerja di bidang berkaitan.. sebab sy takkan mampu utk tanggung dosa org lain.. Saya juga tak mampu nak kira sbb saya ni lemah math..
avatar
MizzHyukJae~sshi

Posts : 103
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : cyberjaya
Humor : Eunhyuk is my boyfriend!!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Fri Nov 20, 2009 3:16 pm

Sebenarnya berbual diantara satu sama lain bagus untuk mengeratkan perhubungan sesama insan....daripada tidak mengenali kepada saling mengenali,drpd benci menjadi suka, daripada suka menjadi cinta....jadi tidak salah jika kita berbual...apa saja yang kita bualkan boleh menjadi ilmiah kepada org lain kelak....bila mereka mendengar pengalaman kita nescaya mereka akan turut belajar drpd pengalaman kita tersebut....sekian....
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Kirana Bella Jolie on Fri Nov 20, 2009 3:50 pm

support what u do as long as u know what is right and wrong k...
nothing wrong with 'berbual-bual'.. sometimes people do not feel what we are feel...
avatar
Kirana Bella Jolie

Posts : 103
Join date : 2009-11-10
Age : 31
Location : Cyberjaya
Humor : berbagai-bagai...!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Haji Papa Bear on Sat Nov 21, 2009 8:46 pm

Ako Dah Insaf... wrote:Saudara Tagey... Saudara tidak boleh mengeluarkan kenyataan yg muke kita semua di penuhi chaya keinsafan.. walhal ketika itu muke kami bercahaya kerana di suluh Jabatan Pencegah Maksiat... Tapi kini kami sudah betul2 insaf... kami tidak mahu mengulangi n mengenang kembali detik2 hitam itu..

Alhamdulillah Haji... tambahan sy ade dengar berita yg mana kapal terbang agak susah hendak berlepas ketika Saudara Haji menaiki kapal terbang itu...

Tp alhamdulillah saudara Haji selamat sampai dan balik walaupun sy dengar kapal terbang itu agak senget sebelah... dan tayarnye pancit ketika cube mendarat....

Saya ingin marah tetapi disebabkan saya telah selamat menunaikan haji saya terpaksa membatalkn niat itu Twisted Evil

_________________

Kini aku berada di jalan yg benar~ Marilah kawan-kawan ku sekalian..

Join Me!! http://www.catcheye.com.my/join/?r=12615
avatar
Haji Papa Bear
Admin
Admin

Posts : 229
Join date : 2009-11-09
Age : 34
Location : Malaysia
Humor : :p

View user profile http://great6.forumotion.com

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Mon Nov 23, 2009 3:18 pm

Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu
alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan
membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita
oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba
di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM
1.00..mesin komputer menjawab: "47 kg!"
Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer
menjawab: "52 kg!"

Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang
cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu.
Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:
"Tolong naik sorang-sorang. . jangan ramai-ramai! "
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Kirana Bella Jolie on Mon Nov 23, 2009 3:42 pm

hehe....I can conclude that we must take exercise 2 times a week even we are busy to death. Cool
avatar
Kirana Bella Jolie

Posts : 103
Join date : 2009-11-10
Age : 31
Location : Cyberjaya
Humor : berbagai-bagai...!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Monkey D Luffy on Mon Nov 23, 2009 3:48 pm

masuk je la pitih spuluh hinget...xpyh la nek sorng2...hahaha Very Happy
avatar
Monkey D Luffy

Posts : 65
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Humor : Pilih olehmu menjadi pihak yang kalah tapi benar. Dan janganlah sekali-sekali engkau menjadi pemenang tetapi zalim

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Mon Nov 23, 2009 3:58 pm

haha...bla la hockey stick....janji nak lunch ngan wa....
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Monkey D Luffy on Mon Nov 23, 2009 8:11 pm

Tagey Kaka wrote:haha...bla la hockey stick....janji nak lunch ngan wa....

gua tgk muke joker lu jd takot lol....x lalu gua mau makan..len kali ajok la mis hyukjae Sad
avatar
Monkey D Luffy

Posts : 65
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Humor : Pilih olehmu menjadi pihak yang kalah tapi benar. Dan janganlah sekali-sekali engkau menjadi pemenang tetapi zalim

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Haji Papa Bear on Tue Nov 24, 2009 1:35 pm

amin~ sejuk hati saya melihat paparan hati saudara/saudari sekalian

_________________

Kini aku berada di jalan yg benar~ Marilah kawan-kawan ku sekalian..

Join Me!! http://www.catcheye.com.my/join/?r=12615
avatar
Haji Papa Bear
Admin
Admin

Posts : 229
Join date : 2009-11-09
Age : 34
Location : Malaysia
Humor : :p

View user profile http://great6.forumotion.com

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Tue Nov 24, 2009 2:45 pm

haha....papa...papa jht...papa ligat...owh mana suka...
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Haji Papa Bear on Tue Nov 24, 2009 4:54 pm

saya sedang ligat nih~saudara pula bagaimana?

_________________

Kini aku berada di jalan yg benar~ Marilah kawan-kawan ku sekalian..

Join Me!! http://www.catcheye.com.my/join/?r=12615
avatar
Haji Papa Bear
Admin
Admin

Posts : 229
Join date : 2009-11-09
Age : 34
Location : Malaysia
Humor : :p

View user profile http://great6.forumotion.com

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Monkey D Luffy on Tue Nov 24, 2009 6:09 pm

ligat nok balik...nam suku doh ni..nok bukok fb bkn men lembab..nok logoff plak dok sapai 1 saat...sioot je.... Sad
avatar
Monkey D Luffy

Posts : 65
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Humor : Pilih olehmu menjadi pihak yang kalah tapi benar. Dan janganlah sekali-sekali engkau menjadi pemenang tetapi zalim

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Pembanteras Mahluk Halus. on Tue Nov 24, 2009 6:16 pm

Tagey Kaka wrote:Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu
alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan
membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita
oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba
di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM
1.00..mesin komputer menjawab: "47 kg!"
Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer
menjawab: "52 kg!"

Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang
cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu.
Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:
"Tolong naik sorang-sorang. . jangan ramai-ramai! "

Kalau satu hamba Allah tu naik... x sempat mesin tu berkata2... meletup terus mesin itu...
avatar
Pembanteras Mahluk Halus.

Posts : 306
Join date : 2009-11-11
Age : 33
Location : Opis la... mane lg...
Humor : Ako benci mahluk halus!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Haji Papa Bear on Wed Nov 25, 2009 9:16 am

Ako Dah Insaf... wrote:
Tagey Kaka wrote:Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu
alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan
membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita
oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba
di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM
1.00..mesin komputer menjawab: "47 kg!"
Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer
menjawab: "52 kg!"

Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang
cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu.
Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:
"Tolong naik sorang-sorang. . jangan ramai-ramai! "

Kalau satu hamba Allah tu naik... x sempat mesin tu berkata2... meletup terus mesin itu...
cissss Mad

_________________

Kini aku berada di jalan yg benar~ Marilah kawan-kawan ku sekalian..

Join Me!! http://www.catcheye.com.my/join/?r=12615
avatar
Haji Papa Bear
Admin
Admin

Posts : 229
Join date : 2009-11-09
Age : 34
Location : Malaysia
Humor : :p

View user profile http://great6.forumotion.com

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Tagey Kaka on Wed Nov 25, 2009 9:20 am

hehe....sbr2.....papa da haji skg....kne behave cket....haha
avatar
Tagey Kaka

Posts : 312
Join date : 2009-11-10
Age : 33
Location : bangi
Humor : tebaek

View user profile

Back to top Go down

Re: SUDUT RENUNGAN

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum